•   Klanttevredenheid: 8,8
  •   Actuele kalenders! Anders €25,- korting!
  •   Al 19 jaar persoonlijke, betrouwbare service
  •   Géén boekingskosten
Menu ×

Update 8 april 2021

Het is goed te weten dat vorig jaar al onze boekingen in juli en augustus al gewoon door gingen. We verwachten dat het er dit jaar voor de zomer alleen maar beter uit ziet.

Ik wil graag boeken voor juli of augustus of na deze maanden. Stel dat voor Frankrijk "code oranje" geldt. Wat zijn de mogelijkheden?

1) Ik maak gebruik van de mogelijkheid om gratis om te boeken.
Als voor de ingangsdatum van uw verblijf blijkt dat het niet mogelijk is om te reizen naar - of te verblijven in - Frankrijk vanwege "code oranje" dan zetten we uw boeking gratis om naar een andere periode in 2021 of 2022. Dit gebeurt in overleg met u en de eigenaar. U bent de vooruitbetaalde huursom dus niet kwijt en kunt deze later in het jaar gebruiken.

We willen u er op wijzen dat we pas naar de omboekingsmogelijkheden kunnen kijken als duidelijk is dat u niet naar Frankrijk kunt afreizen, helaas niet eerder. Zie ook reisadvies van de rijksoverheid of reisadvies Belgische overheid. Uitgangspunt hierbij is dat we voor iedere huurder naar een goede, passende oplossing zullen kijken. Als de ingangsdatum van uw verblijf is ingegaan dan vervalt de mogelijkheid op omboeking.

2) Ik besluit te annuleren.
a) Heeft u de Europeesche Allrisk Annuleringsverzekering via ons afgesloten bij groen/geel reisadvies? Dan dekt deze verzekering 75% van de huursom indien u moet annuleren omdat u vanwege “code oranje” niet naar Frankrijk kunt afreizen. Zie ook: https://www.europeesche.nl/corona. 

b) U heeft een eigen annuleringsverzekering afgesloten. Of kosten van annuleren of omboeken gedekt zijn hangt af van het type verzekering dat u heeft afgesloten. Neem contact op met uw verzekeringsmaatschappij.

c) U heeft geen annuleringsverzekering afgesloten. Indien u wilt annuleren dan gelden de standaard annuleringsvoorwaarden: vanaf het moment van boeking tot acht weken voor de ingangsdatum van de huur, bent u 30% van de huursom verschuldigd. Vanaf de achtste week voor de ingangsdatum van de huur, bent u 100% verschuldigd. Tevens betaalt u € 25,- administratiekosten. Wij raden u aan om een annuleringsverzekering (bij groen/geel reisadvies) via ons af te sluiten om deze kosten te dekken.

Heb ik recht op restitutie?
Omdat Liberté de accommodatie niet annuleert en wel gewoon kan leveren is er geen recht op restitutie. Zie ook Consuwijzer.nl van de ACM.

Het is nog onduidelijk of Frankrijk "geel" is als ik op vakantie ga. Moet ik mijn 2e betaling doen?
Ons beleid is gebaseerd op de adviezen van de Rijksoverheid. Zolang niet duidelijk is dat u niet naar Frankrijk kunt gaan we ervanuit dat uw vakantie door kan gaan. Dit betekent dat u conform de huurvoorwaarden de 2e betaling moet voldoen.

Heeft u andere vragen? Neem dan contact met ons op.

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 17.30 uur.
Zaterdag.: 9.00-17.00 uur (mei t/m half aug.)

Krijgt u ons niet aan de lijn, spreekt u dan een bericht in. Wij bellen u z.s.m. terug.

Schrijf u in voor de nieuwsbrief