•   Klanttevredenheid: 8,8
  •   Actuele kalenders! Anders €25,- korting!
  •   Al 19 jaar persoonlijke, betrouwbare service
  •   Géén boekingskosten
Menu ×

Veelgestelde vragen Corona-virus  (bijgewerkt 22/7/2020)

1. Kan ik door Corona op vakantie naar Frankrijk?
Ja, er is eindelijk duidelijkheid! De Franse regering heeft zaterdag 13 juni bekend gemaakt dat vanaf 15 juni, 0.00 uur 's ochtends alle grensrestricties voor reizigers uit de Schengenlanden vervallen.  Het reisadvies van het Buitelandse zaken gaat hiermee van "oranje" naar "geel".

2. Welke maatregelen gelden in Frankrijk?
- In alle openbare afgesloten gebouwen geldt dat u vanaf 20 juli verplicht een mondkapje moet dragen. Er staat een boete van € 135,- op het niet naleven hiervan. 
- Er zijn geen regels voor een maximum aantal personen en/of huishoudens per voertuig in Frankrijk.
- U mag met meerdere gezinnen in een vakantiehuis verblijven.
- Buitenspelen op straat  voor je vakantiehuis is toegestaan.
- Voor al onze vakantiehuizen geldt dat er strengere schoonmaak- en desinfecteringsprocedures gelden.
-  Op het strand mag je weer gaan liggen zonnen (eerst moest je blijven bewegen). Als je maar wel afstand houdt van andere mensen en met niet meer dan 10 mensen samen bent in één groep (kinderen meegeteld).- Restaurants: zijn open, maximaal 10 personen per tafel. Geldt niet voor Parijs.
- Musea, concertzalen, theaters: zijn open.
- Attractieparken: zijn open. Kijk op de website van de attractie.
- Buitensportactiviteiten toegestaan:  ja, afstand bewaren blijft geadviseerd. De aanbevolen afstand voor fietsen en hardlopen is 10 m, voor snel wandelen 5 m en voor andere sportactiviteiten 4 m2 per deelnemer.
- Openbaar vervoer:  mondkapje is verplicht.
- Supermarkten / drogisterijen: zijn open; mondkapje verplicht.
- Tankstations: zijn open.

2. Is het veilig om een vakantiehuis in Frankrijk te boeken?
Frankrijk is even veilig als Nederland. Zie ook het bericht van het RIVM: RIVM: het risico in Frankrijk is niet groter dan in Nederland.  Het aantal besmettingen in Normandië en Noord-Frankrijk is op dit moment zeer gering.
Het aantal corona-besmettingen is in Bretagne weliswaar toegenomen en waakzaamheid is vereist maar er is geen reden tot grote ongerustheid. De situatie wordt door de Franse overheid nauwlettend in de gaten gehouden. Er zijn behalve het verplichte gebruik van mondkapjes per 20 juli (geldt voor heel Frankrijk) op dit moment geen nadere maatregelen afgekondigd. Het is goed te weten dat er tot nu toe heel weinig besmettingen waren in Bretagne, dat het nu is toegenomen vereist waakzaamheid maar de aantallen zijn nog steeds gering. Voor iedereen geldt; houd u zich goed aan de plaatselijk geldende regels (zie hierboven).

3. Wat gebeurt er als er nieuwe beperkingen komen en ik toch niet naar Frankrijk kan gaan?
Als voor de ingangsdatum van uw verblijf blijkt dat het niet mogelijk is om te reizen naar - of te verblijven in - Frankrijk, dan gelden in principe de annuleringsvoorwaarden.  Daarnaast zullen we per boeking met eigenaar en huurder kijken naar de omboekingsmogelijkheden zodat u het vooruitbetaalde bedrag kunt meenemen. Voor het omboeken berekenen we € 50,- (normaal € 75,- zie ook huurvoorwaarden). Als de ingangsdatum van uw verblijf is ingegaan dan vervalt de mogelijkheid op omboeking.  We willen u er graag op wijzen dat we pas naar de omboekingsmogelijkheden kunnen kijken als duidelijk is dat u niet naar Frankrijk kunt afreizen, helaas niet eerder. Uitgangspunt hierbij is dat we voor iedere huurder naar een goede, passende oplossing zullen kijken.

4. Ik wil mijn boeking annuleren. Wat zijn de mogelijkheden?
1) U heeft de Europeesche Allrisk Annuleringsverzekering via ons afgesloten.
a) Heeft u deze verzekering vóór 24 januari 2020 bij ons afgesloten, dan kunt u een beroep doen op uw Allrisk Annuleringsdekking. Deze verzekering dekt 75% van de kosten.
b) Indien u deze verzekering heeft afgesloten tussen 24 januari en 27 februari 2020 dan kunt u uw schade ook melden waarna deze apart wordt beoordeeld door de Europeesche.
c) Een Allrisk Annuleringsverzekering die na 27 februari is afgesloten biedt geen dekking indien de boeking geannuleerd wordt in verband met het Corona-virus omdat de schade als niet onvoorzien wordt beschouwd.
2) U heeft een eigen annuleringsverzekering afgesloten. Of kosten van annuleren of omboeken gedekt zijn hangt af van het type verzekering dat u heeft afgesloten. Neem contact op met uw verzekeringsmaatschappij of bekijk het overzicht van de voorwaarden per reisverzekeraar.
3) U heeft geen verzekering afgesloten. In dat geval vindt geen restitutie plaats van de reeds betaalde huursom. Zie ook punt 9.4 van de huurvoorwaarden.

Voor andere vragen kunt u contact met ons opnemen.

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 17.30 uur.
Zaterdag.: 9.00-17.00 uur (mei t/m half aug.)

Krijgt u ons niet aan de lijn, spreekt u dan een bericht in. Wij bellen u z.s.m. terug.

Schrijf u in voor de nieuwsbrief