Veel gestelde vragen

Hieronder treft u de meest gestelde vragen aan. Heeft u een andere vraag? Neemt u dan contact met ons op via 024-3739986 of vul mail ons info@liberte.nl.

1) Is het huis dat ik wil boeken beschikbaar?
Onze beschikbaarheid is zeer actueel en wordt dagelijks bijgewerkt. De kans is daarom groot dat het door u geboekte huis door kan gaan. Mocht het door u geboekte huis onverhoopt toch niet meer beschikbaar zijn, dan zullen we u dit binnen 1 werkdag per mail of telefonisch laten weten. In dat geval zullen we u vrijblijvend een vergelijkbaar alternatief voorstellen.
2) Ik heb nog niet alle gegevens van de medehuurders. Kan ik toch boeken?
Ja, u kunt gewoon boeken. Wij vragen u de ontbrekende gegevens z.s.m. per mail naar ons toe te sturen zodat we de boeking snel compleet kunnen maken.
3) Kan ik een optie nemen op een huis?
Een optie is mogelijk en geldt in principe 3 dagen. Bel voor het nemen van een optie: 024-3739986 of mail ons: info@liberte.nl.
4) Waarom wordt er een borg gevraagd?
De borg dient ter verrekening van (indien van toepassing) de kosten voor lakenhuur, eindschoonmaak, water, gas en elektriciteit, toeristenbelasting, huisdieren en eventuele schade. De borg (minus de te verrekenen kosten) wordt bij vertrek contant aan uw teruggegeven.
5) Zijn er boekingskosten?
Liberté-vakantiehuizen berekent géén boekingskosten.
6) Wat zijn de extra kosten waar ik rekening mee moet houden?
Op onze website staan bij uw huisbeschrijving de kosten voor lakenhuur, eindschoonmaak en water, gas en elektr. aangegeven. Soms is dit inclusief, dit staat dan duidelijk vermeld in de beschrijving.

Kosten water, gas en elektr. 'naar verbruik' wil zeggen dat er een basishoeveelheid (8 kw/uur/dag) in de prijs is inbegrepen. De kosten hierboven voldoet u direct aan de eigenaar. De ervaring leert dat de kosten voor water, gas en elektriciteit heel redelijk zijn. U kunt ons altijd bellen voor een indicatie per huis.

Houd u verder rekening met toeristenbelasting. Deze kosten liggen over het algemeen iets lager dan in Nederland.
7) Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?
De aankomsttijd is op zaterdag om 16.00 uur. Vertrektijd is op zaterdag vóór 10.00 uur. In sommige gevallen zijn afwijkende aankomst- en vertrektijden mogelijk na overleg met Liberté.
8) Hoe is de seizoensindeling?
De seizoensindeling vindt u per huis terug in de prijzentabel op het boekingsformulier.
9) Wat is de procedure na het insturen van het boekingsformulier?
Uw boeking wordt door ons bevestigd met een boekingsbevestiging. Dit is tevens de faktuur. Daarnaast bevestigen wij uw boeking ook telefonisch (indien mogelijk) zodat u in de gelegenheid bent om nog vragen te stellen. Vervolgens voldoet u binnen 7 dagen 30% van de huursom alsmede de verzekeringspremie. Het restant van de huursom dient uiterlijk 8 weken voor aanvang van de huurperiode te zijn voldaan. Bij een boeking binnen deze 8 weken voldoet u het te betalen bedrag in één keer.
Heeft u een vraag die niet bij de veelgestelde vragen staat? Bij onze huurvoorwaarden (onder op de site) vindt u meer informatie. U kunt ons ook bellen (024-3739986) of mailen: info@liberte.nl